Door onze krachten te bundelen en kennis samen te voegen kunnen wij alle klantgroepen nog beter en sneller van dienst zijn op het gebied van 12volt, 24volt, schade, motorfiets en apparaat-technisch support.
Per 1 maart 2020 zal de dienstverlening van Mivar workshop Support overgaan naar GMTO. De overname zorgt voor toenemende kennis en aantal medewerkers binnen GMTO. De medewerkers, kennisdatabase en locatie van Mivar WorkShop Support zijn een mooie aanvulling op de kennis, locaties en diensten die GMTO al reeds bezit.
Mivar verzorgt al sinds jaar en dag apparatuur- en voertuigtechnische ondersteuning voor de werkplaats. Sinds de overname van Mivar door CarTalk in maart van 2019, heeft het bedrijf een duidelijke nieuwe koers bepaald en gaat zich als Data en Softwareleverancier verder specialiseren. In het verleden was Mivar actief op meerder fronten en dat heeft geleid, volgens de huidige eigenaar CarTalk International, tot het ontbreken van focus.
“Terug naar de core en doen waar we écht goed in zijn en ons in kunnen onderscheiden! De keuzes die wij nu als organisatie maken, hebben allen betrekking op het verder uitbreiden van de software, applicaties en voertuigdatabase welke in samenwerking met CarTalk International is ontwikkeld.
WorkShop Support is een goed draaiende en sterke afdeling, maar past simpelweg niet meer binnen de organisatie en het pad dat wij nu bewandelen. De keuze om deze dienst over te dragen aan GMTO is een zorgvuldige geweest. Het verwachtingspatroon van onze klanten en de kwaliteit die onze medewerkers elke dag leveren stonden daarin centraal. Dit kunnen wij in samenwerking met GMTO borgen.” Aldus Maarten Slagtveld Managing director Mivar Group B.V.
GMTO is sinds 1987 actief in de automotive branche. Door de groeiende behoefte aan gerichte informatie en gegevens over voertuigelektronica is GMTO in 1990 gestart met het op de markt brengen van een eigen en uniek informatiesysteem en helpdesk. GMTO ontzorgt de werkplaats bij alles wat met diagnose te maken heeft. Dat doen we door training en opleiding, maar ook op het gebied van equipment, diagnosesoftware, hybride & EV-oplossingen. Je kunt bovendien rekenen op technische support via onze helpdesk, diagnose specialisten op locatie, remote diagnose en Pass-Thru. Op zo’n manier dat het bedrijf alles in de eigen werkplaats kan oplossen.
John Philips, directeur GMTO Alkmaar B.V., ziet de meerwaarde van de nieuwe medewerkers, de nieuwe locatie en de nieuwe klantgroepen. “Door onze krachten te bundelen en kennis samen te voegen kunnen wij alle klantgroepen nog beter en sneller van dienst zijn op het gebied van 12volt, 24volt, schade, motorfiets en apparaat-technisch support.”